کلینیک دندانپزشکی قلهک

سلامتی دندان و دهان

کلینیک دندانپزشکی قلهک

سلامتی دندان و دهان

تفاوت دندانپزشکی اطفال با بزرگسالان

تفاوت دندانپزشکی اطفال با بزرگسالان  

شاید سوال شما نیز باشد که چه تفاوت هایی میان دندانپزشکی اطفال و دندانپزشکی بزرگسالان وجود دارد؟وقتی صحبت از دندان های کودکان می شود، معاینات دندانپزشکی با بزرگسالان نیز بسیار متفاوت می شود.

در درمان برای بزرگسالان انواعی از روش ها وجود دارد که مختص کودکان نیست، چرا که آنان در این سنین دارای دندان های شیری هستند که موقت است و لازمه نگهداری آنها بیشتر مطرح است و درمان های جدی تر به سنین بالاتر مرتبط خواهد شد.

بسیاری از دندانپزشکانی که به صورت تخصصی در بخش درمان های دندانپزشکی کودکان فعالیت می کنند همواره توصیه می کنند که کودکان را به مراکز دندانپزشکی تخصصی کودکان ارجاع دهید.

دندانپزشکی اطفال جزو مباحث سلامت کودکان ماست که در سالهای اخیر مورد توجه خانواده ها قرار گرفته است لذا برای انجام روشهای مراقبت و درمان نیازمند دریافت اطلاعات صحیح میباشد لطفا با ما همراه باشید.

دندانهای شیری کودک شما از حدود ۶ الی ۹ ماهگی شروع به رویش میکنند اما آنچه باید توجه کنید این است که این دندانها به طور طبیعی تا چه زمانی در دهان کودک شما باقی می مانند؟

پاسخ این است که علیرغم دندانهای شیری جلویی (چهار دندان پیشین هر فک) که در حدود شش سالگی می افتند، دندانهای شیری عقبی (آسیای شیری) تا حدود ۱۱ سالگی بایستی در دهان کودک شما باقی مانده و نقشهای مهمی را ایفا کنند.

چرا مراقبت و حفظ دندانهای شیری اهمیت دارد؟

۱- دندانهای شیری به عنوان راهنمای رویش دندانهای دائمی عمل می کنند و فضایی را که این دندانهای جدید در آن رویش میکنند ، حفظ نموده و نیاز به درمانهای ارتودنسی در آینده را کاهش میدهند.

۲- تا زمان حضور این دندانها در دهان (یعنی تا حدود ۱۲ سالگی) در گاز گرفتن و جویدن غذا، صحبت کردن، و زیبایی و اعتماد به نفس کودک نقش اساسی دارند.

۳- دندانهای شیری نیز همانند دندانهای دائمی ریشه و عصب دارند؛ و در صورت پیشرفت پوسیدگی، درد و عفونت ریشه و آبسه دندان شیری رخ خواهد داد. پوسیدگی دندان در اوایل کودکی می تواند به سرعت پیشرفت کرده و در مدت کوتاهی به عصب دندان برسد.

مراقبت از دندانهای شیری:

در نوزادی لثه ها و دندان هایی که تازه در حال رویش هستند ، باید به آرامی و پس از هر بار تغذیه با یک تکه گاز یا پارچه مرطوب پاک شوند. از حدود یک سالگی مسواک زدن روزانه را با یک مسواک کوچک ، با موی نرم و اندکی خمیر دندان مخصوص کودک حاوی فلوراید (به اندازه دانه برنج تا سه سالگی، و به اندازه نخود از سه تا پنج سالگی) انجام دهید. مسواک زدن برای کودک تا حدود 6 سالگی بایستی توسط والد انجام شود زیرا کودکان در این سنین مهارت دستی کافی برای این کار را ندارند.

اولین قرار ملاقات دندانپزشکی:

ما به شما توصیه میکنیم تا در اولین سال تولد فرزند خود، برای ویزیت دندانپزشکی مراجعه کنید تا هر چه سریعتر مشکلات مربوط به بهداشت و تغذیه و رویش دندانی کودک را شناسایی کنیم.

اقدامات پیشگیرانه دندانپزشکی:

انواع روش های تخصصی دندانپزشکی کودکان برای پیشگیری از پوسیدگی دندان های کودکان و نوجوانان وجود دارد.

۱-فلوراید موضعی : فلوراید سبب افزایش استحکام ساختار مینای دندان و مقاومت آن در برابر پوسیدگی می شود. اگرچه مقدار کمی فلوراید در خمیردندان ها و برخی از منابع آب آشامیدنی وجود دارد ، اما میتوان برای محافظت بیشتر ، انواع با غلظت بالاتر را صرفا توسط دندانپزشک متخصص کودکان بر روی این دندانها قرار داد.

۲-سیلنت های دندانی : می توان با مهر و موم کردن شیارهای عمیق روی سطح جونده دندان های آسیا (با قراردهی مواد همرنگ دندان بدون تراش و بدون نیاز به بی حسی) از تجمع باکتری های پوسیدگی زا در این شیارها جلوگیری نموده و آنها را در برابر پوسیدگی جدید مقاوم نمود

در مراکز دندانپزشکی اطفال چه خدماتی ارائه می شود؟

  • کشیدن دندان کودکان
  • پیشگیری از پوسیدگی دندان با روش هایی مانند فیشورسیلانت و فلوراید تراپی
  • ارائه ارهکارهایی برای توقف عادات منفی کودکان مانند مکیدن انگشت
  • توصیه های مراقبت از دهان و دندانها

در مراکز دندانپزشکی کودکان علاوه بر ارائه خدمات دندانپزشکی کودکان؛ این خدمات به نوجوانان نیز ارائه می شود، نوجوانانی که در دوره جایگزینی دندان های دائمی با دندان های شیری هستند و مراقبت از دندان های دائمی شان بسیار مهم و ضروری است.

دندانپزشکی اطفال

برای مطالعه بیشتر و کسب اطلاعات به لینک های زیر مراجعه نمایید.

دندانپزشکی اطفال

https://clinicgholhak.com/

درمان در دندانپزشکی اطفال

برای برطرف ساختن مشکلات دهان و دندان کودکان حتما باید به دندانپزشکی اطفال و متخصص این زمینه مراجعه نمایید. اما شاید خوب باشد بدانید که به چه روش هایی درمان برای کودک شما صورت می گیرد.

ما در اینجا قصد داریم به معرفی این نوع از روش های درمان دندانپزشکی اطفال بپردازیم:

  • پر کردن و ترمیم دندان ها

زمانی که دندان های کودک شما پوسیده شده باشد احتیاج دارد که ترمیم شود و این آسیب برداشته شود. چون اگر این پوسیدگی بماند هم به دیگر دندان ها آسیب خواهد رساند هم ممکن است در صورت شدید شدن باعث عفونت شود و دیگر نقاط بدن را نیز تحت تاثیر خود در بیاورد. بنابراین با مراجعه به دندانپزشک اطفال و با روش پر کردن دندان ها از این آسیب جلوگیری نمایید و آن را برطرف سازید. دندان های آسیب دیده درد بسیاری برای کودک دارد پس درمان آن را در الویت خود قرار بدهید.

  • فلوراید تراپی

فلوراید تراپی روشی بسیار مناسب برای کودکان است که نقش بسیار موثری بر مینای دندان کودک دارد و به سخت شدن و مقاومت آن در برابرر آسیب های دندانی کمک می کند.

فلوراید کمی در آب شهری و خمیر دندان وجود دارد. اما استفاده بیشتر از آن زیر نظر پزشک برای نگهداری بهتر دندان ها مناسب است.

  • سیلانت دندان

سیلانت دندان یکی دیگر از روش های درمانی است. در این روش یک روکش پلاستیکی بر دندان های شما قرار می دهند تا از بروز پوسیدگی پیشگیری شود. اینگونه که با قرارگیری شیار های سطحی در دندان های عقب پوشیده می شود مانع پوسیده شدن دندان ها و انتقال آن به دندان های جلویی می شود.

شیارهای بین دندان با اینکه فضای کوچکی دارد اما برای جمع شدن باکتری ها محیط مناسبی است که این تجمع باکتری ها باعث ایجاد پوسیدگی می شود.

از این رو سیلانت دندان یک روش ساده برای محفاظت از دندان‌ها می باشد و یک حمایت کننده برای دندان های کودک به شمار می رود.

  • عصب کشی دندان

عصب کشی یک روش جراحی در درمان های دندانپزشکی است و برای کودکانی انجام می شود که پوسیدگی و کرم خوردگی دارد و این آسیب درمان نشده و شدت بیشتر گرفته است. پس از راه های ساده تر امکان ترمیم وجود ندارد و باید با روش عصب کشی درمان صورت پذیرد.

با وجود این آسیب دندانی احتیاج است که باکتری ها خارج شوند تا از آبسه جلوگیری کند و از بروز عفونت های دندانی بکاهد.

  • درمان ارتودنسی

درمان از طریق ارتودنسی روشی است که مرتب سازی دندان ها کمک می کند. بعضی از کودکان هستند دندانهایشان نامرتب رشد کرده و یا بین دندان هایشان فاصله است از این جهت لازم است به رفع آن بپردازند تا در بزرگسالی ظاهر دندان های آنان زشت نباشد و جلوه بسیاری خوبی داشته باشد. دندان های سالم و مرتب نقش مهمی بر ظاهر و زیبایی فرد می گذارد.

بنابراین شما با مراجعه به دندانپزشکی اطفال و پس از عکسبرداری های لازمه شروع به درمان می نمایید. لازم به ذکر است از 6سالگی می توانید برای شروع درمان اقدام نمایند و دندانپزشک بعد از بررسی های لازم زمان مناسب شروع قطعی دندان را مشخص می نماید.

اگر صاحب فرزند هستند و به فکر کودک خود هستید و برای مراقبت از بهداشت دندان و دهان او به دنبال دندانپزشکی مجرب هستید تا با تشخیص به موقع از پوسیدگی و مشکلات دندان کودکتان جلوگیری کنید.

اگر در تهران زندگی می کنید، پیشنهاد ما برای مشاوره دندانپزشکی اطفال کلینیک فوق تخصصی قلهک میاشد. در این مرکز درمانی متخصصین دندانپزشکی اطفال حضوردارند و شما می توانید از خدمات آنان بهره ببرید.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص کودک است و علاوه بر آن مجموعه ای از تخصص های دندانپزشکی در این مجموع جمع شده اند و شما برای گرفتن هرگونه خدمات دندانپزشکی دیگر احتیاج نیست به چندین مرکز مراجعه نمایید.

و این برای کسانی که به دنبال خدمات کامل دندانپزشکی هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می تواند به وب سایت کلینیک مراجعه فرمایید.

https://clinicgholhak.com/

آشنایی با ایمپلنت اشترومن

باید بدانید که ایمپلنت دندان نوعی جدیدی از انواع درمان های دندانپزشکی و در درمان بوسیله آن، ایمپلنت جایگزین ریشه دندان شما خواهد شد. ایمپلنت با دندان های طبیعی سازگاری دارد و مشکلی ایجاد نمی کند و همچنین پایه ای محکم برای دندان های ثابت و یا قابل جا به جا شدن را ایجاد می نمایند.

جنس ایمپلنت ها از تیتانیوم خالص می باشد و این عنصری است که با بدن انسان ها سازگاری دارد و عوارضی را برایشان ایجاد نخواهد کرد. ظاهر ایمپلنت به صورت میله های باریکی است که در استخوان فک وجود دارد.

همانطور که می دانید علم روزانه در حال پیشرفت است و علم دندانپزشکی از این قاعده جدا نمی باشد و هر ساله آموزش هایی در رابطه با نگهداری و مراقبت از بهداشت دهان و دندان به افراد داده می شود.

به جرات میتوان گفت که امروزه درمان به وسیله ایمپلنت دندان از بهترین جایگزین های برای دندان هایی است که آسیب دیده است.

در حال حاضر ایمپلنت اشترومن یکی از انواع ایمپلنت دندان است.

ایمپلنت ها در انواع گوناگون و توسط تولید کنندگان مختلفی ساخته می شوند . یکی از این ایمپلنت ها ، ایمپلنت اشترومن ساخت کشور سوئیس می باشد که از برترین تولید کنندگان ایمپلنت در جهان است .

این ایمپلنت ها به گونه ای طراحی شده اند که مناسب برای تمامی افراد و بیماران می باشد و نتایج درمانی موفقیت آمیزی را نیز به همراه داشته است.

برای مطالعه بیشتر به لینک مقاله زیر مراجعه نمایید.

آشنایی با ایمپلنت اشترومن و قیمت آن

ایمپلنت دندان

https://clinicgholhak.com/