کلینیک دندانپزشکی قلهک

سلامتی دندان و دهان

کلینیک دندانپزشکی قلهک

سلامتی دندان و دهان

شرایط انجام لمینت دندان


در حال حاضر لمینت  دندان یکی از روش هایی است که افراد برای زیبایی دندان های خود انتخاب می کنند و در آخر صاحب دندان هایی سالم و درخشان می شوند.

اما چه شرایطی باعث می شود تا شما بتوانید از این روش برای درمان خود استفاده نمایید:

  • نداشتن مشکلات دهان و دندان

از مهمترین موارد برای داشتن شرایط انجام این می باشد که شما مشکلات دندانی نداشته باشید. جون داشتن هرگونه پوسیدگی  و خرابی و عفونت در لثه باعث می شود از این روش نتیجه نگیرید. پس قبل از انجام باید تمامی مشکلات دندانی خود را توسط دندانپزشک را رفع نمایید و بعد از مدتی که درمان اولیه تان گذشت برای لمینت دندان اقدام نمایید تا به آنچه که می خواهید برسید.

  • ضخیم بودن مینا دندان

شاید بدانید که برای لمینت، سطحی از مینای دندان شما را تراش می دهند و اگر ضخیم نباشد نمیتوان لمینت را بر روی آن چسباند. پس باید به گونه ای باشد که اگر تراشیده هم شد مقداری از آن باقی بماند تا بتوان بر روی آن کار کرد. اگر مینای دندان شما این حالت را نداشته باشد قطعا راه دیگری را دندانپزشک برای شما انتخاب خواهد کرد.چون داشتن مینای نامناسب این کار پوسیدگی دندان را افزایش می دهد و نتیجه خوبی برای شما نخواهد داشت.

  • عادت های نامناسب دهانی

برخی از افراد عاداتی دهانی دارند که نامناسب هست و هنوز آن را ترک نکرده اند. از این عادت ها می توان جویدن ناخن ها و اشیا و فشار بر فک ها و دنان قروچه نام برد. انجم این ها به لمینت آسیب خواهد زد و از عمر این کار کم می کند. این عادات باعث میشود لمینت شما جدا شود بنابراین برای اینگونه افراد روش های دیگری توصیه می شود. برای جلوگیری از این آسیب ها میتوان از محافظ که نایت گارد نام دارد نیز استفاده کرد اما باز توصیه می شود افرادی که قصد ترک ندارند از این روش درمان استفاده نکنند چون ممکن است نتیجه مطلوب را نگیرند.

  • بهداشت دهان و دندان

برای موفقیت هرگونه درمان دندانپزشکی سالم بودن وضعیت دهان و دندان در اولویت است . بعد از انجام لمینت نیز این روند باید ادامه داشته باشد تا سال های زیادی بتوانید از آن استفاده نمایید. لمنیت نیز احتیاج به مسواک زدن دارد و یا حتی نخ دندان دارد و اگر نسبت به انجام این کار بی تفاوت باشید به مرور لمینت شما ازبین می رود و رنگش تغییر می کند.

  • مرتب و ردیف بودن دندان ها

مرتب بودن دندان ها برای انجام لمینت دندان بسیار مناسب است. اگر شما دندان های کجی داشته باشید باید از قبل آن را اصلاح نمایید و بعد نسبت به این کار اقدام نمایید چون  ممکن است فشار به لمینت وارد کند و باعث شکستگی آن شود و لمینت قادر به این نیست نا فرم هایی دندان را تغییر بدهد. پس باید در ابتدا بوسیله ارتودنسی دندان این ایرادات را برطرف سازید و بعد اقدام نمایید.

  • مناسب بودن لمینت برای تغییرات دندان ها

برای استفاده از لمینت باید دید که آیا این روش می تواند تغییراتی راکه می خواهید برای شما به وجود آورد؟ لمینت دندان بیشتر برای زیبایی دندان ها استفاده می شود و از کاربردهای دیگر آن موارد زیر را میتوان نام برد:

  1. بستن فاصله بین دندان‌ها  
  2. سفید کردن دندان‌ها
  3. ترمیم شکستگی و لب پر شدگی های دندان
  4. بزرگ کردن اندازه دندان های کوچک

این مشکلات گفته شده اگر خیلی بزرگتر باشد با لمینت دندان امکان ترمیم برایشان وجود ندارد و باید راه های دیگری رابرای اصلاح دندان انتخاب نمایند.


لمینت دندان در کلینیک قلهک توسط دندانپزشک متخصص


اقدامات لازم انجام کامپوزیت دندان

اقدامات لازم انجام کامپوزیت دندان 

از اقدامات لازم قبل از انجام کامپوزیت دندان این است که در مورد کلینیک دندانپزشکی که می خواهید مراجعه کنید تحقیق نمایید. و به بررسی کار دندانپزشک بپردازید.

خوب میشود که بتوانید با تعدادی از بیماران قبلی او صحبت کنید و نظرشان را درباره نحوه عملکرد او بدانید و بعد از اطمینان نسبت به درمان اقدام نمایید.

همانطور که گفته شد کامپوزیت دندان یکی از روشهای زیبایی و ترمیم دندان هاست و نه باعث جلو آمدن دندان میشود و همچنین آن را خراب نخواهد کرد.

روکش های کامپوزیت دندان برای تقویت زیبایی طبیعی دندان های شما هستند.

بیشترین استفاده کامپوزیت دندان برای دندان های جلو می باشد و با هدف ترمیم آنان صورت می گیرد چون دندان های جلو تاثیر بسیار زیادی در دندان ها داشته و اگر نامرتب باشذ از زیبایی ظاهر شما کم می کند و همچنین سفید کردن دندان های جلو در حال حاضر بسیار انجام می شود و بعضی اوقات این روش از درمان به زیباسازی نیز تغییر کاربری می دهد.

زیباترین حالتی که شما می توانید به خود بدهید، انجام کامپوزیت برای 8 دندان بالا و پایین جلو دندان است.

کامپوزیت همانند لمینت دندان برای دندان های سالم استفاده می شود و اگر دندان های شما پوسیدگی و یا هر مشکل دیگری داشته باشد از این روش برای خود نمیتوانید استفاده کنید.

شما با مراجعه به دندانپزشک خود اول باید وضعیت دهان و دندانتان را بررسی نمایید و بعد روش مناسبی برای برای ترمیم و زیبایی دندانتان انتخاب کنید.


کامپوزیت دندان در کلینیک دندانپزشکی قلهک

دندانپزشکی اطفال برای کودکان با شرایط خاص

دندانپزشکی اطفال برای کودکان با شرایط خاص

تعدادی از کودکان دارای شرایط خاص هستند که به آسانی نمیتوانند تحت درمان دندانپزشکی اطفال قرار گیرند.

دندانپزشکی قلهک یک بخش جداگانه برای درمان کودکان با شرایط خاص دارد. این کلینیک از درمان تخصصی دندانپزشکی اطفال برای این کودکان استفاده می کند ، بنابراین خیال والدین می تواند بسیار راحت باشد. لازم به ذکر است که علاوه بر کودکان ، بزرگسالان هم با هر شرایط خاص و بدون هیچ تفاوتی در این کلینیک می توانند به راحتی دندان های خود را درمان کنند.

دندانپزشک خوب برای کودکان با شرایط خاص

متخصصین دندانپزشکی آموزش دیده اند تا مراقبت از دندان را بدون توجه به اینکه بیمار چه کسی هستند ، ارائه دهند. این بدان معناست که همه دندانپزشکان می توانند دندان ها را معاینه کنند ، بیماری های دهان را تشخیص داده و درمان کنند و ترمیم هایی مانند روکش و پر کردن و... را انجام دهند. در سال های اخیر ، برنامه های آموزشی بیشتری در زمینه تکنیک های ارائه خدمات دندانپزشکی به افراد با نیازهای ویژه ، به روشی با درک و احترام بیشتر ، در برنامه آموزش دندانپزشکی گنجانده شده است.

اگر به بیمار خود با نیازهای ویژه اهمیت می دهید ، دندانپزشکی را انتخاب کنید که بتواند درمان را متناسب با نیازها و شرایط خود انجام دهد. یک دندانپزشک خوب برای کودکان با نیازهای ویژه باید درک کاملی از ناتوانی ، بیماری و نیازهای آنها داشته باشد تا در هنگام درمان با ملاحظات مرتبط با وضعیت آنها مطابقت داشته باشد.

کودکان با شرایط خاص

چه کودکانی از دندانپزشکی کودکان با شرایط خاص استفاده میکنند؟

کودکانی که میتوانند بدون تفاوت نسبت به سایرین تحت درمان دندانپزشکی تخصصی با شرایط خاص قرار گیرند عبارت اند از:

  • کودکان دارای اختلالات حسی و اختلالات یادگیری و بیماری های خاص مانند صرع
  • کودکان ناسازگار کودکانی هستند که به طور معمول نمی توانند تحت درمان دندانپزشکی قرار گیرند.
  • کودکان دارای مشکلات بینایی ، شنوایی و گفتاری و کودکان دارای معلولیت
  • کودکان دارای معلولیت جسمی و ذهنی
  • کودکان فوق العاده باهوش و با استعداد

دندانپزشکی اطفال در کلینیک دندانپزشکی مینیاتور

برندهای کامپوزیت دندان ایرانیست؟

برندهای کامپوزیت دندان ایرانیست؟    

کامپوزیت دندان از ماده ای به نام رزین کامپوزیت ساخته شده اند که در اصل همان ماده ای است که برای پر کردن دندان استفاده می شود. کامپوزیت های دندان اغلب توسط دندانپزشک زیبایی بدون نیاز به ساخت در آزمایشگاه مستقیماً روی دندان قرار می گیرند.

دندانپزشک لایه های مختلفی از مواد کامپوزیت را روی دندان قرار داده و آن را مانند یک مجسمه شکل می دهد. هر لایه از کامپوزیت دندان با استفاده از نور بر روی دندان محکم می شود.

بهترین برندهای کامپوزیت دندان، مارک آمریکایی به نام‌های Bisco، M3 و Cosmedent، برند سوئیسی، سارمکو بوده و از برندهای ژاپنی می‌توان به Geanial، Gradia Direct و Kuraray اشاره کرد.

البته این نکته حائز اهمیت است که برای نتیجه عالی از انجام کامپوزیت دندان، تنها مارک و برند مد نظر نبوده و مهارت دندانپزشک اهمیت بسیار زیادی دارد.

در رابطه با برند کامپوزیت باید بگوییم که هرچه مارک کامپوزیت استفاده شده معتبر و با کیفیت تر باشد، نتیجه ترمیم بسیار مشابه با مینای طبیعی دندان‌ها شده و ظاهری زیباتر را ارائه می‌دهند.

در حال حاضر برندهای معتبری هستند که مواد با کیفیت بالایی را تولید می‌کنند و طول عمر و ماندگاری بالایی دارند.

این ویژگی باعث می‌شود که طول عمر کامپوزیت دندان افزایش یابد و دیرتر خراب شود و در نتیجه فرد دیرتر نیاز به ترمیم  پیدا می‌کند و نیاز نیست که در زمان های مختلف، هزینه‌هایی را پرداخت کند.

بنابراین شما با پرداخت هزینه‌های اولیه برای مارک‌های خوب کامپوزیت، می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید.


تجربه کامپوزیت دندان در کلینیک دندانپزشکی قلهک

https://clinicgholhak.com/

چه کسانی به ارتودنسی دندان نیاز دارند؟

چه کسانی به ارتودنسی دندان نیاز دارند؟

 

از دست دادن زودرس دندان های شیری در کودکان

اگر دندان های شیری خود را خیلی زود قبل از رویش دندان های دائمی از دست داده اید، احتمالاً دندان های دائمی شما با مشکل مواجه می شوند و ممکن است دندان های دائمی به درستی رشد نکنند.

در این حالت از بریس ها برای جلوگیری از ناهماهنگی بین دندان ها استفاده می شود.

مشکل گاز گرفتن

آیا در گاز گرفتن غذایتان مشکل دارید؟ اگر مدام گونه های خود را گاز می گیرید، نشانه این است که دندان های شما به درستی روی هم قرار ندارند.

اگر دندان های بالایی در جلوی دندان های پایین قرار دارند، شما دارای یک اربیت (یا دندان) هستید. به همین ترتیب، اگر دندان های پایین شما جلوتر از دندان های بالایی شما باشد، آندربایت دارید.

اگر دندان های بالا و پایین شما به درستی در یک راستا قرار نگرفته اند (دندان های بالا در یک مکان جلو و دندان های پایین در جای دیگر قرار دارند)، شما دچار کراس بایت شده اید.

هر یک از این شرایط نشان می دهد که شما به یک بریس نیاز دارید.

ارتودنسی دندان

دندان ها کج یا روی هم قرار گرفته اند

یکی دیگر از علائم هشدار دهنده نیاز به بریس این است که دندان های شما بیش از حد شلوغ یا روی هم قرار گرفته اند. دندان های کج می تواند تأثیر نامطلوبی بر ظاهر شما داشته باشد.

علاوه بر این، اگر دندان های شما کج یا روی هم قرار گرفته باشند، نمی توانید آزادانه و با خیال راحت لبخند بزنید. روش‌های دندانپزشکی با استفاده از بریس به دندان‌های شما کمک می‌کند تا به زیبایی روی هم قرار گیرند.

فاصله زیاد بین دندان ها

فاصله زیاد بین دندان ها می تواند باعث مشکلات دندانی شود. حفره های بزرگ معمولاً به دلیل از دست دادن دندان ایجاد می شوند.

فضای بیش از حد بین دندان ها ممکن است با غذا خوردن تداخل داشته باشد و عملکرد بایت و فک را مختل کند. تنظیم فاصله بین دندان ها مشکل رایجی است که با کمک بریس قابل حل است.

جابجا شدن فک

موقعیت نامناسب فک باعث حرکت فک و ایجاد صدا می شود. این نتیجه مشکلات رشد در خط فک است. اگر مدام در فک خود درد دارید، برای نصب بریس باید به دندانپزشک مراجعه کنید.

نکات بالا تقریباً مطمئناً به شما می گوید که آیا به بریس نیاز دارید یا خیر. با این حال، باید با دندانپزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که آیا به بریس نیاز دارید یا خیر. مدت زمان استفاده از بریس های دندانی به سرعت درست شدن دندان های هر فرد بستگی دارد.


ارتودنسی دندان را در کلینیک قلهک تجربه کنید.