کلینیک دندانپزشکی قلهک

سلامتی دندان و دهان

کلینیک دندانپزشکی قلهک

سلامتی دندان و دهان

مواد مورد استفاده در لمینت دندان

مواد مورد استفاده در لمینت دندان

اگر قصد لمینت دندان را دارید، آیا اطلاعی از شرایط انجام آن را دارید؟ این روش از نوع درمان دندانپزشکی برای زیباسازی در اغلب موارد صورت می گیرد اما انجام آن تحت شرایطی امکان پذیر است.

در حال حاضر لمینت یکی از روش هایی است که افراد برای زیبایی دندان های خود انتخاب می کنند و در آخر صاحب دندان هایی سالم و درخشان می شوند.

شما لمینت ها را در نوع های مختلفی و متناسب با هر دهان و دندانی می توانید ببنید و هر آنچه را برای شما مناسب تر است را با نظر دندانپزشک خود انتخاب نمایید.

برای آن دسته از افراد که در سنین پایین یا در هر دوره ای دارای دندان های شکسته شده اند و از ظاهر آن رنج می برند یا حتی دندان آنها تغییر رنگ دارد لمینت مناسبترین نوع در مانی برای آنها خواهد بود.

لایه ای بر روی دندان در هنگام لمینت قرار می گیرد، نازک است و رنگ آن را خود شما انتخاب خواهید کرد و بستگی به علاقمندی شما دارد که رنگ دندانتان به چه صورتی باشد.

برای انجام لمنیت از دو روش زیر استفاده می نمایند که در مقالاتی جداگانه درباره آنها صحبت خواهیم کرد:

  • لمینت ونیر کامپوزیت
  • لمینت سرامیکی

باید بدانید روش های جدید دندانپزشکی هزینه بالایی دارد و همچنین مدت زمانی از وقت شما را می گیرد تا به آنچه که می خواهید برسید اما نتیجه ای که برای شما حاصل می شود بسیار بی نظیر است و لبخند دلنشینی را به شما هدیه می بخشد.

با وجود هزینه هایی که می کنید و زمانی که برای این کار قرار می دهید، مهم است که تا مدت طولانی بتوانید از لمینت خود استفاده نمایید، پس باید مراقبت هایی را انجام دهید تا به عمر لمینت دندان خود بیافزایید.

این دو روش از لمینت هرکدام دارای مزایا و معایب هستند و ساختاری متفاوت دارند و هر کدام روش های مراقبتی مختص به خود را دارا می باشند.

استفاده از لمینت کامپوزیتی به دلیل این نوع رنگهای بشتری دارد و ضخامت آن کم است بیشتر افراد علاقه دارند از آن استفاده نمایند. در مقابل لمینت سرامیکی دندان قیمت بالاتری دارد و نیز باید دندان تراش بخورد اما نوع جنس و رنگ بهتری را دارا می باشد و این نوع برای افراد بهتر است.

موارد کاربرد لمینت دندان

لمینت دندان برای شرایطی که دندان اصلی دارای نقص باشدگزینه فو ق العاده خوبی است و معمولا از آن برای ترمیم موارد زیر استفاده می شود:

  • دندان هایی که به دلیل مختلفی دچار تغییر رنگ شده اند.
  • دندانهایی که در اثر ساییدگی تغییر کرده‌اند.
  • دندانهای ترک‌خورده یا شکسته
  • دندانهای نامرتب، ناهموار یا نامنظم
  • بستن فاصله میان دندان ها

افرادی که شرایط انجام لمینت دندان را ندارد دندانپزشکان روش دیگری را برای آنان در نظر می گیرند. اما این افراد چه کسانی هستند:

  1. پوسیدگی دندان یا بیماری لثه دارد.
  2. کسانی که دندان های ضعیفی دارند و این ضعیف بودن در اثر پوسیدگی، شکستگی و پرکردن ایجاد میشود.
  3. درصورت نداشتن مینای دندان به اندازه کافی نیز این روش توصیه نمی شود چون سطح مینای دندان شما تراش خورده می شود اگر این مقدار کافی نباشد امکان انجام وجود ندارد.

داشتن عادت دندان قروچه نیز باعث می شود نتیجه لمینت خوب نشود و فشار دندان ها به هم امکان شکستن روکش

لمینت های سرامیکی مقاومت بیشتری نسبت به کامپوزیتی دارند. ثبات رنگ در لامینت های سرامیکی بیشتر است و اصولا ظاهر زیباتری دارند.لمینت های کامپوزیتی ثبات رنگ کمتری دارند و مزیت اصلی آن ها نسبت به لمینت های سرامیکی، قیمت ارزان تر و تراش کمتر دندان است.

برای خواندن مطالب بیشتر به وب سایت زیر مراجعه نمایید.

https://clinicgholhak.com/

آشنایی با کامپوزیت دندان

استفاده از کامپوزیت دندان در دندانپزشکی بسیار زیاد است و معمولا افراد زیادی از این روش درمانی برای خود استفاده می کنند و نتیجه بسیار مثبت و خوبی را داشته است.

اما از کاربردهای آن میتوانیم به موارد زیر اشاره نماییم:

  • پرکردن دندان های جلو
  • پرکردن دندان هایی که خراب شدندو پوسیدگی دارند
  • ترمیم دندان های شکسته
  • پر کردن فضای بین دندان ها
  • ترمیم و اصلاح ترک دندان
  • بد رنگی و بد فرمی دندان

دوام کامپوزیت بسیار بالا است و برای همین موضوع میتوان از آن در موارد بالا استفاده نماییم و جلوه بسیار زیبایی به دندان های خود بدهیم.

با استفاده از این روش میتوانید بدترین نافرمی های دندان خود را برطرف کنید و حتی برخی اوقات این روش می تواند جایگزین ارتودنسی دندان نیز شود.

بیشترین استفاده کامپوزیت دندان برای دندان های جلو می باشد و با هدف ترمیم آنان صورت می گیرد چون دندان های جلو تاثیر بسیار زیادی در دندان ها داشته و اگر نامرتب باشذ از زیبایی ظاهر شما کم می کند و همچنین سفید کردن دندان های جلو در حال حاضر بسیار انجام می شود و بعضی اوقات این روش از درمان به زیباسازی نیز تغییر کاربری می دهد.

زیباترین حالتی که شما می توانید به خود بدهید، انجام کامپوزیت برای 8 دندان بالا و پایین جلو دندان است.

کامپوزیت همانند لمینت دندان برای دندان های سالم استفاده می شود و اگر دندان های شما پوسیدگی و یا هر مشکل دیگری داشته باشد از این روش برای خود نمیتوانید استفاده کنید.

شما با مراجعه به دندانپزشک خود اول باید وضعیت دهان و دندانتان را بررسی نمایید و بعد روش مناسبی برای برای ترمیم و زیبایی دندانتان انتخاب کنید.


برای مطالعه بیشتر درباره کامپوزیت دندان کلیک کنید.

https://clinicgholhak.com/