کلینیک دندانپزشکی قلهک

سلامتی دندان و دهان

کلینیک دندانپزشکی قلهک

سلامتی دندان و دهان

چه کسانی به ارتودنسی دندان نیاز دارند؟

چه کسانی به ارتودنسی دندان نیاز دارند؟

 

از دست دادن زودرس دندان های شیری در کودکان

اگر دندان های شیری خود را خیلی زود قبل از رویش دندان های دائمی از دست داده اید، احتمالاً دندان های دائمی شما با مشکل مواجه می شوند و ممکن است دندان های دائمی به درستی رشد نکنند.

در این حالت از بریس ها برای جلوگیری از ناهماهنگی بین دندان ها استفاده می شود.

مشکل گاز گرفتن

آیا در گاز گرفتن غذایتان مشکل دارید؟ اگر مدام گونه های خود را گاز می گیرید، نشانه این است که دندان های شما به درستی روی هم قرار ندارند.

اگر دندان های بالایی در جلوی دندان های پایین قرار دارند، شما دارای یک اربیت (یا دندان) هستید. به همین ترتیب، اگر دندان های پایین شما جلوتر از دندان های بالایی شما باشد، آندربایت دارید.

اگر دندان های بالا و پایین شما به درستی در یک راستا قرار نگرفته اند (دندان های بالا در یک مکان جلو و دندان های پایین در جای دیگر قرار دارند)، شما دچار کراس بایت شده اید.

هر یک از این شرایط نشان می دهد که شما به یک بریس نیاز دارید.

ارتودنسی دندان

دندان ها کج یا روی هم قرار گرفته اند

یکی دیگر از علائم هشدار دهنده نیاز به بریس این است که دندان های شما بیش از حد شلوغ یا روی هم قرار گرفته اند. دندان های کج می تواند تأثیر نامطلوبی بر ظاهر شما داشته باشد.

علاوه بر این، اگر دندان های شما کج یا روی هم قرار گرفته باشند، نمی توانید آزادانه و با خیال راحت لبخند بزنید. روش‌های دندانپزشکی با استفاده از بریس به دندان‌های شما کمک می‌کند تا به زیبایی روی هم قرار گیرند.

فاصله زیاد بین دندان ها

فاصله زیاد بین دندان ها می تواند باعث مشکلات دندانی شود. حفره های بزرگ معمولاً به دلیل از دست دادن دندان ایجاد می شوند.

فضای بیش از حد بین دندان ها ممکن است با غذا خوردن تداخل داشته باشد و عملکرد بایت و فک را مختل کند. تنظیم فاصله بین دندان ها مشکل رایجی است که با کمک بریس قابل حل است.

جابجا شدن فک

موقعیت نامناسب فک باعث حرکت فک و ایجاد صدا می شود. این نتیجه مشکلات رشد در خط فک است. اگر مدام در فک خود درد دارید، برای نصب بریس باید به دندانپزشک مراجعه کنید.

نکات بالا تقریباً مطمئناً به شما می گوید که آیا به بریس نیاز دارید یا خیر. با این حال، باید با دندانپزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که آیا به بریس نیاز دارید یا خیر. مدت زمان استفاده از بریس های دندانی به سرعت درست شدن دندان های هر فرد بستگی دارد.


ارتودنسی دندان را در کلینیک قلهک تجربه کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد