کلینیک دندانپزشکی قلهک

سلامتی دندان و دهان

کلینیک دندانپزشکی قلهک

سلامتی دندان و دهان

جراحی ایمپلنت دندان


برای جراحی و گذاشتن ایمپلنت دندان، از دندانپزشک خود بخواهید که تمام مراحل انجام کار را برای شما توضیح دهید و با آگاهی کامل برای جراحی خودتان را آماده نمایید.

اگر پرونده پزشکی خاصی دارید حتما آن را با دندانپزشک خود مطرح نمایید تا نسبت به سلامتی شما مطمئن باشند و بعد از آن با توجه به شرایط این نوع از جراحی را برای شما انجام بدهند.

قبل از جراحی نیاز است دهان و لثه های شما کاملا معاینه شود و سالم باشند. چون نباید در محلی که قرار است ایمپلنت قرار گیرد عفونت داشته باشد.

از قسمت هایی که قرار است جراحی روش صورت بگیرد باید اسکن گرفته شود و آن هم توسط دندانپزشک بررسی شود.این اسکن معمولا به همراه یک ریپورت و CD تهیه میشود.

دندانپزشک شما به وسیله این اسکن ارتفاع و ضخامت استخوان و موارد مهم همچون محل عبور اعصاب مهم، سینوس ها را بررسی میکند و بهترین سایز و محل قرار گرفتن ایمپلنت ها را برای دندان شما مشخص می کند.

مدت زمانی که این عمل طول می کشد بستگی به این دارد که چه تعداد باید ایمپلنت شود و هر چه تعداد بالاتر رود زمان انجام آن بیشتر طول می کشد.

در این نوع جراحی از بی حسی استفاده می کنند و شما در مدت انجام کار می توانید بیدار باشید. اما در برخی موارد برای کسانی که اضطراب دارند از آرامشبخش استفاده می کنند تا از ترس و استرس آنها کاسته شود.

بعد از اینکه لثه بی حس شد، دندانپزشک شما برشی در لثه می زند و یک سوراخ در استخوان فکتان ایجاد می کند و این محلی برای جایگذاری ایمپلنت می باشد.

در شرایطی میتوان دمدان آسیب دیده را کشید و ایمپلنت را جایگذاری کرد و این کار در یک جلسه انجام داد که به این کار ایمپلنت فوری نیز میگویند و همیشه از این روش استفاده نمی شود و با صلاح دندانپزشک انجام می پذیرد.

در برخی مواردم ایمپلنت را  چندین ماه (فک بالا ٣-۶ ماه و فک پایین ٢-۴ ماه) بعد از کشیدن دندان قرار میدهد تا استخوان فک زمان کافی برای ترمیم خود داشته باشد به این روش ایمپلنت تأخیری گفته می شود.

در بعضی از جراحی ها احتیاج است ایمپلنت دندان تحت بیهوشی انجام گیرد که این نوع از جراحی در مراکز خاصی انجام می شوند و تجهیزات آن مراکز خاص تر است و شما را بیهوش می کنند و طول عمل برای شما شبیه به خواب خواهد گذشت.

روش ایمپلنت دندان فوری و تاخیری را میتوان در طی یک یا دو مرحله انجام داد.

در روشی که بصورت یک مرحله ای است میله و اتصال هایی که بین پروتز و ایمپلنت متصل می شوند همزمان قرار داده می شوند و بعد از پایان جراحی اثرات آن در دهان قابل مشاهده است.

در روش دو مرحله ای در ابتدای کتر میله را در زیر لثه قرارمی دهند و قابل دیدن نیست  و بعد حدود دو یا سه ماه صبر میکنیم تا لثه و استخوان کامل بهبود یابد. بعد از گذشت این زمان جراحی دوم صورت می گیرد که راحتر از مرحله اول است و در آن اتصالات را به آن وصل می کنند.

در هر دو شیوه بعد از گذشت دو تا چهار ماه از جراحی اولیه پروتز نهایی آماده و تحویل بیمار خواهد شد. در طول این زمان امکان ساخت و استفاده از انواع پروتز موقت، ثابت یا متحرک با توجه به شرایطی که دارید وجود دارد. که استفاده از آن میتواند باعث شود در این دوران مشکلاتی همانند جویدن غذا و زیبایی که در اثر از دست رفتن دندان ایجاد شده را تا حدودی بهبود بخشد.


برای خواندن مطالب بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید.

ایمپلنت دندان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد