کلینیک دندانپزشکی قلهک

سلامتی دندان و دهان

کلینیک دندانپزشکی قلهک

سلامتی دندان و دهان

به چه کسانی ارتودنسی دندان توصیه نمیشود؟

1. عدم رعایت بهداشت دهان و دندان: درمان ارتودنسی زمان بر است و نیاز به همکاری شما در زمینه بهداشت دهان و دندان دارد.

با توجه به قرار دادن سیم ها و براکت های ارتودنسی بر روی دندان ها، تمیز کردن آنها به زمان بیشتر و تعداد دفعات بیشتر نیاز دارد، بنابراین اگر شما یا فرزندتان تمایلی به رعایت بهداشت بهتر دندان ندارید، برای درمان ارتودنسی مناسب نیست.

2. درمان ارتودنسی زمان بر است: بنابراین اگر انتظار دارید درمان شما در زمان بسیار کوتاهی انجام شود، مورد خوبی برای ارتودنسی نیستید.

این در حالی است که اخیرا متأسفانه افرادی برای جذب بیماران با ادعای ارتودنسی خیلی سریع وارد عرصه تبلیغات شده اند

اما به خاطر داشته باشید که ارتودنسی هایی که با سرعت بالا فقط برای صاف کردن دندان ها انجام می شود، معمولاً مستعد آسیب های پشت و گاهی جبران ناپذیر به دندان ها هستند.

3. اگر انتظارات غیر واقعی از درمان ارتودنسی دارید، برای این درمان اقدام نکنید. مطمئناً ارتودنسی زیبایی لبخند و صورت شما را بهبود می بخشد و در نهایت اعتماد به نفس و موفقیت شما را در روابط اجتماعی یا حتی مسائل شغلی افزایش می دهد.

اما به خاطر داشته باشید که ارتودنسی قرار نیست بلافاصله روابط عاطفی شما را بهبود بخشد. مشکلات خانوادگی شما در روابط اجتماعی مهم نیست. علاوه بر زیبایی ظاهری، بسیاری از عوامل دیگر نیز مهم هستند.

بنابراین اگر به دلیل غیرمنطقی می خواهید ارتودنسی انجام دهید، فرد مناسبی برای انجام این درمان نیستید.

ارتودنسی

4. بیماران مبتلا به بیماری شدید لثه یا بافت اطراف دندان:

در بسیاری از این موارد با مشاوره متخصص لثه برای درمان های لازم و در نهایت با دستور متخصص لثه امکان درمان ارتودنسی وجود دارد اما حتما باید ارجاع داده شود.

برای درمان بیماری لثه قبل از درمان ارتودنسی در برخی موارد به دلیل مشکلاتی انجام شده است

لثه ها را نمی توان از طریق ارتودنسی درمان کرد.

پوسیدگی های گسترده و شدید قبل از درمان ارتودنسی باید توسط دندانپزشک درمان شود و همه دندان ها در شرایط سالم هستند. پس حتما قبل از شروع درمان ارتودنسی به دندانپزشک زیبایی خود مراجعه کرده و تمامی مشکلات مربوط به پوسیدگی دندان را حل کنید.

5. تحلیل ریشه دندان: اگر جزو افراد نادری هستید که ریشه دندان شما تجزیه شده است.

بهتر است برای درمان ارتودنسی به متخصص ارتودنسی مراجعه نکنید و از روش های درمانی غیر از ارتودنسی برای اصلاح وضعیت دندان خود استفاده کنید.

6. قبل از شروع ارتودنسی بهتر است سیگار یا نوشیدنی های رنگی مانند قهوه را ترک کنید.

یا آن را کاهش دهید زیرا می تواند باعث زرد شدن دندان ها شود. اگرچه این تغییرات معمولاً برگشت پذیر هستند، اما رعایت آن در درمان ارتودنسی دندان نیز مؤثر است.

7. درمان ارتودنسی گران است، بنابراین اگر کودک شما توانایی مراقبت و تمیز کردن وسایل ارتودنسی را ندارد، بهتر است در درمان ارتودنسی کودک خود عجله نکنید.

البته دستگاه های ارتودنسی نیاز به مراقبت دارند، توصیه می شود از غذاهای نرم تر استفاده کنید

تا دستگاه ارتودنسی آسیب نبیند. اما اگر فکر می کنید فرزندتان همکاری لازم را برای نگهداری از وسایل ارتودنسی ندارد، بهتر است کمی بیشتر صبر کنید تا با ارزش و اهمیت وسایل ارتودنسی آشنا شوید و در استفاده از آن کوشا باشید.


برای مطالعه بیشتر به لینک زیر مراجعه نمایید.

ارتودنسی دندان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد